emmmaolssson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emma Olsson - 31 augusti 2013 15:58

Idag blev jag väckt på ett militäriskt sätt, vilket passade bra in på dagen eftersom den har spenderats vid möllerödsfältet och möllerödsdagarna. De hade ställt upp en massa fordon som man fick gå och titta på och så hade de gjort läger i skogen lite överallt som man kunde kolla på. Det var först och främst saker från Andra världskriget som visades upp. De hade en stridsuppvisning och en fordonsparad som man fick titta på, lite småkul faktiskt. Efter möllerödsdagarna så begav vi oss mot McDonalds och fixade mat, sen så åkte vi hem till farmor och farfar och åt och så plockade jag och Sara en massa hallon. Det som är speciellt med farmors hallon är att de är enorma och det finns ingen mask eller något sånt i dem, så det är bara till att plocka och äta tills du inte orkar mer!

Efter farmor och farfar begav vi oss mot garnisonen och gamla P2 i Hässleholm för att gå på öppethus med försvarsutbildarna Hässleholm. Eftersom jag var på sommarkursen på F17 så kunde jag redan allt, så jag bara kollade. Vid ett tillfälle tänkte jag faktiskt avsluta en mening när de pratade om första förband ;)

Allt detta militäriska idag har fått mig att längta till F17 och den första helgkursen om två veckor och jag är taggad till tusen!

Nu tänkte jag langa ut lite bilder som sammanfattar dagen (och tack Gud för att du skapade halstabletter)

Roger out! (Klart slut)

[Bild]

Av Emma Olsson - 30 augusti 2013 15:17

Idag har klass 91 och 92 spenderat dagen vid Ringsjön och Höörs kanotklubb. Fick fick paddla kanot (både ensitsig och två sitsig), göra upp eld, kolla på en massa fiskar, göra man på stormkök och kolla på växter och djur. Jag tyckte det var heltrevligt och mysigt!

Jag ber om ursäkt för kvalitén på dessa två bilder, men de är tagna från bryggan som ni kanske förstår.
Alla trodde att jag och Jonas skulle trilla i, men det gjorde vi inte! :D

Stormköksmaud ?

Jag och Fanny gick runt med varsen kikare och kollade på alla andra. Mycket roligare än att kolla på fåglar!

Vi avslutade det hela med lite sjukvård. (Jonas får agera skadad eftersom han var för lat för att resa sig upp. Lägg märke till det fina förbandet på vänster knä, det gjorde jag och det blev jättefint. )

Av Emma Olsson - 29 augusti 2013 15:29

Som rubriken + bilden säger så ska alltså detta inlägg handla om 20 saker om mig!
Är det förresten någon som vet en bra redigeringsapp till iPhone? Isåfall får du gärna kommentera appens namn, säga det till mig eller så kan du behålla det som en hemlighet.. Hursomhelst, nu börjar jag!

1. Jag heter Emma och är typ 176 cm lång

2. Jag skulle vilja börja köra rally någon dag i livet.

3. När jag äter tacos så äter jag först upp fyllningen och sen äter jag det gudomliga brödet.

4. Jag har en lillasyster som är skitcool och jag älskar henne. (Hon är ett år yngre, väldigt viktigt för henne att jag säger det.)

5. Nu i sommar var jag på en "militärkurs" i blekinge på F17 Blekinge flygflottilj och det var något av det absolut roligaste jag har gjort i mitt liv. Jag ska gå en fortsättningskurs nu till hösten och då kommer jag skriva lite om vad vi gör och fixa lite bilder och så.

6. Jag är i ett förhållande sedan 113 dagar tillbaka. Han är världens bästa.

7. Den här sommaren har varit den bästa någonsin.

8. Instagram: emmmaolssson
Snapchat: emmmaolssson
Kik: emma9802
Ask: olssssson

9. Jag är en framåtriktad och väldigt positiv person, självsäker på mig själv och älskar att prata. Ibland pratar jag för snabbt och då fattar ingen vad jag säger. Det är lite drygt för då måste jag ta om allting från början men då har det som jag skulle sägs redan blivit gammalt eller är inte roligt längre så jag struntar i det.

10. Inbland börjar jag att tänka på helt knasiga saker, typ hur livet som taxichaufför är. Det börjar med att jag tänker på en sak, som leder till det andra som leder till det tredje ock fjärde, sen så sitter jag där med mon fråga. Hur är livet som taxichaufför egentligen?

11. Jag tycker om skolan väldigt mycket, jag gillar att lära mig nya saker och ting.

12. Jag älskar mopeder och motorcyklar. Faktum är att jag är skaparen till moppesidan Sveriges Festaste Mopeder som har blivit väldigt framgångsrik med över 4000 likes/följare på instagram och facebook.

13. Jag älskar sandwich, tortilliabröd och ölkorv.

14. Om jag skulle vinna 1 miljon kronor så hade jag köpt en massa bilar för dem (mustanger, självklart). Sen så hade jag rest en massa och sen så hade jag också sparat en del.

15. Min favoritfilm är G.I Jane. Den handlar om en kvinna som får chansen att bli den första kvinnan som genomgår arméns tuffaste program. Jag älskar den här filmen eftersom hon är så fruktansvärt tuff och hon visar att vi kvinnor klarar av precis lika mycket som männen.

16. Jag är beroende av att få frågor på ask. Ask: olssssson

17. När jag var liten ville jag bli snickare eller raggare. Nu vill jag däremot jobba som polis, brandman eller militär. Dock är jag lite orolig inför fystesterna, eftersom min kondition inte är något att skryta med. Men min styrka däremot, den du!

18. Det bästa jag vet är när man hör ljudet av en bil som har accelererat till fullo och man hör hur motorn jobbar som ett djur och sen så kommer bilen och sladdar i korsningen utanför huset. Det är en sån jag ska bli förresten!

19. Jag älskar att sova och jag försöker lägga mig ganska tidigt så att jag kan få så mycket sömn som möjligt.

20. Jag är väldigt nöjd med mitt liv, jag har helt fantastiska vänner och en underbar pojkvän. De är alltid dem som får mig på bra humör om jag känner mig nere, de är det bästa jag har.

Tilda.



(Hon ville vara med på min blogg och bad mig skriva hennes namn längst ner, tadaaaa)

Av Emma Olsson - 28 augusti 2013 16:10

För några dagar sen fick jag idén till att alla skulle ha på sig militärmönstrade kläder idag. Hela idén gick väl lite sådär, men vi var några stycken som hade det iallafall och vi såg ascoola ut när vi gick bredvid varandra i korridorerna, vi blev även kända som militärmaffian. Och det ska man ha respekt för!

På rasten stod scouterna och bjöd på chokladdoppade marschmallows och jag var såklart tvungen att smaka, jag älskar allt som är sött och onyttigt! Så jag och Linnea satt där ett tag och åt.

Vi gjorde även förra årets nationellaprov på tyskan, läsförståelse, och det kändes som om det gick ganska bra och förhoppningsvis gör det de på det riktiga också.

Nu så ska jag snart påbörja matteläxan och försöka fixa den, så vi hörs!

Av Emma Olsson - 27 augusti 2013 16:21

Tisdag idag, även känd som fiskdagen. Den har varit helt okej, har haft lite halvsega ämnen idag, men de vägdes upp av 90 minuter musik. Det är ett ämne jag gillar, eftersom jag älskar att skapa saker och ting och jag älskar att bara försvinna in i en värld där jag sitter och plinkar på en gitarr och och sjunger lite smått.

När jag kom hem från skolan så provade jag på att göra en "mudcake" som alltså är en form av nyttig kaka. Den smakade sådär kan jag ju säga, men jag tog lite glass till och då blev den lite godare. Vägde upp det onyttiga med det nyttiga helt enkelt.
Just nu sitter jag i soffan och degar och ska snart börja att göra läxorna som vi har fått. Kan bli nått mer inlägg idag, eller inte. Den som lever får se.

Dagens klädsel, kan ju bara nämna att dessa typer av bilder inte kommer att dyka upp här särskilt ofta eftersom jag inte är särskilt modeintresserad, men rubriken är kopplad till bilderna, där har du anledningen.

Av Emma Olsson - 26 augusti 2013 18:09

Precis som rubriken säger så är detta då alltså det första inlägget på min första blogg, någonsin. Jag har tänkt mycket på vad jag skulle skriva i detta första inlägg, men har inte kommit på något bra som hade fått dig att fastna för min blogg direkt, så därför väntar jag lite med det fantastiska inlägget som kommer få alla att vilja läsa min blogg. Jag börjar med att säga hej och vad kul att du hittade hit. Mer information om mig kommer med tiden, jag har ett väldigt intressant liv, så det skulle ta tid att skriva om allt på en och samma gång.

Såhär ser jag ut när jag är glad iallafall

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag heter Emma Olsson och bor ute i de skånska skogarna. Jag är 15 år oh älskar att umgås med mina kompisar, träna och köra moppe. Jag bloggar om lite allt möjligt, så du får kolla bloggen lite då och då så att du inte missar något kul :)

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards